İnceleme: Medieval 2: Total War - Mandal Radyo
Mandal Radyo : Sosyal Medya Hesaplarımız - X & Instagram: @MandalRadyo Mandal Radyo : Spotify Podcast kanalımıza abone olmayı unutmayın. - Mandal Radyo : Youtube kanalımıza abone olmayı unutmayın. - Mandal Radyo : Canlı Yayın İrtibat Numarası - (552) 427 56 62
Anasayfa haberler İnceleme: Medieval 2: Total War

İnceleme: Medieval 2: Total War

0 Yorum

O, strateji oyun meraklılarının ilk göz ağrısı, gözdesi… Orta çağın kasvetli havasında hiç bitmeyen bir savaş. Medieval 2: Total War.

Tarihler 19 Ağustos 2002’yi gösterdiğinde, Creative Assembly firması tarafından piyasaya bir strateji oyunu sürüldü. Bu oyunun adı Medieval: Total War’du.

Oyuncular tarafından çok beğenilen bu oyunun beğenilme sebepleri elbette çoktu.

Gerçeğe bağlı kalan kronolojik olaylar, oyun atmosferi, titizlikle üretilmiş enfes oyun müzikleri bu etkenlerden bazıları. Total War, Türkiye’de de büyük ilgi gördü çünkü Türklerle oynama imkanı vardı. Türklerden kasıt, Selçuklu. Oyunun başlangıç tarihi 1087, dolayısı ile ortada henüz Osmanlı yok. Türklerle oynama imkanı ile birlikte pek çok oyuncu deyim yerindeyse gaza gelip oyundan büyük keyif aldı. Hatta eminiz ki birçok oyuncu, oyunun orijinal müziklerini kısıp Mehter Marşları eşliğinde oynamıştır ilk Total War’u.

Medieval 2: Total War Geldi

Tarihler bu kez 10 Kasım 2006’yı gösterdiğinde serinin ikinci halkası, yani Medieval 2: Total War piyasada yerini aldı. Oyun piyasaya çıktığı andan itibaren tam anlamı ile sektörü kasıp kavurdu. İlk oyunun dinamikleri inanılmaz geliştirilmiş, grafikler iyileştirilmiş, yapay zekanın seviyesi muazzam bir noktaya çıkmıştı.

İlk oyunun büyük ustalıkla yaptığı şeylerin üstüne kendi tarzını koyan Medieval 2, her ne kadar oynanış mekanikleri olarak ilerleyen yıllarda benzerlerinden geri kalacak olsa da, Orta Çağ Avrupası’nın din ve savaş odaklı yıllarını harika bir şekilde ekrana yansıtmaya başarabilmişti.

Daha çok ulusla oynayabilme imkanı, kullanıcılara farklı farklı medeniyetleri de anlama fırsatı sundu. Medieval 2’de ulusların kendine has karakteristik özellikleri o kadar ince işlenmişti ki, oyuncular bu durum karşısında hayrete düştü.

Medieval 2: Total War, ilk oyunun aksine bu kez 1080 yılında başlıyordu. Diplomasi, ticaret anlaşmaları, savaş ilanları geliştirilmişti ve her şeyin yolunda gittiğini düşündüğünüzde işler bir anda tersine dönebiliyordu. Ticaret yolu ile kalkınmanın peşindeyken, kendinizi bir anda birden çok ulusun ittifak haline gelip size karşı birleştiği bir kıyamet senaryosunda bulabiliyordunuz.

Eğer Katolik bir ulusla oynuyorsanız, Papa ile de iyi geçinmeniz gerekiyordu. Aksi halde Kilise’den aforoz ediliyor ve tüm Katolik ulusların düşmanı haline gelebiliyordunuz. Hatta toplumunuz Katolik olmasına rağmen, Papa, şehrinize bir Haçlı Seferi başlatabiliyordu.

Bu oyun dinamikleri Medieval 2: Total War’un dünya çapında çok sevilmesine sebep oldu. Yapımcı firma bu sevgiyi karşılıksız bırakmadı ve bu sevgiyi katlayacak bir hamleye imza attı: Kingdoms Paketi.

Medieval 2: Total War – Kingdoms

Kingdoms paketi dört aynı senaryoyu barındırıyordu.

Americas

Americas senaryosunda Yeni Dünya’nın tamamen keşfedilmesi imkanı doğdu. Americas senaryosunda oyuncular 1519 yılında Hernán Cortés’in izinden gidebilecek ve Yeni Dünya’yı keşfedip fethedebileceklerdi.

Oyuncular İspanya’nın desteğini alarak Yeni Dünya’nın gizemlerini ve zenginliklerini keşfedebilecek, ya da Aztek veya Amerikan yerlisi grupları kontrol ederek bu yeni tehdite karşı tanrılardan ve devasa orduların cesaretinden yardım isteyebileceklerdi.

Britannia

Bu senaryoda beş ulus ile oynayabiliyordunuz. İngiltere, İskoçya, İrlanda, Galler ve kuzeyden gelen tehdit; Vikingler, yani Norveç.

İngiltere, toprak bütünlüğü ile başta diğerlerine karşı çok avantajlı gözükse de aslında ilerleyen tarihlerde meydana gelecek olaylar silsilesi yüzünden oldukça büyük risk de taşıyordu.

İskoçya ile oynamanın keyfi ise, oyun başladıktan birkaç tur sonra ortaya çıkan ve ‘Freeeedooom’ nidaları ile aramıza katılan William Wallace ile katlanıyordu.

Crusades

Crusades senaryosu 200 tur limitli, 59 bölgeli ve 5 oynanabilir ülkeli bir senaryoydu. Oynanabilir Kudüs, Antakya, Türkler, Mısır ve Bizans’ın yanı sıra senaryoda oynanamayan ve haritaya sonradan giriş yapan Venedik ve Moğollar bulunuyordu. Özellikle Türklerle oynuyorsanız ilerleyen turlarda hem Kudüs’ü fethetmeye çalışıp, hem de Moğol İstilası ile aynı anda uğraşmanız gerekiyordu.

Crusades senaryosunda yine tarihsel gerçeklikten kopulmamıştı. Koca orduyla Kudüs’e doğru ilerlerken nehirde boğulan krallar, yine Kudüs’ü fethetme amacıyla yola çıkıp Konstantinopolis’i gözüne kestiren Venedikliler, oyunu güzelleştiren taraflar oldu.

Ayrıca yine Türklerle oynarken en başta söylediğimiz gibi, yine titizlikle kaydedilmiş enfes şarkıları dinlemeniz mümkündü.

Teutonic

Töton Şövalyeleri’nin başrolde olduğu bu senaryoda oyuncular, Kuzey Avrupa Töton savaşlarında paganlar ile Hristiyanlar arasındaki kanlı savaşları tecrübe etti. Bu senaryoda da Moğollar vardı. Moğollar bu senaryoda, Rus topraklarında bulunan prenslikleri fethetmiş durumdaydılar.

Töton Şövalyeleri, pagan toplumlara kan kustururken, kuzeyde Vikingler ilerde Kalmar Birliği’ni kurup tek yumruk haline geliyorlardı.

ÖZETLE

Medieval 2: Total War, strateji oyunları tarihinde belki de üzerine en çok ‘mod’ yazılan oyun.

Mod: Oyunun orijinal yazılımı üzerine kullanıcılar tarafından üretilen farklı versiyonlar.

Medieval 2: Total War’un piyasaya çıktığı zamanın üzerinden uzun yıllar geçti. İlerleyen yıllarda pek çok başarılı Total War oyunu piyasaya sürüldü. Grafikler inanılmaz derecede gelişti, senaryolar gelişti… Ancak ne var ki hiçbiri, Medieval 2: Total War’un verdiği keyfi tam anlamı ile veremedi.

Medieval 2’yi hâlâ çok özel kılan yanı da bu.

00:00